Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Αντι μορφολογιας σκεψεις

Ο γ.π ειναι απο τις πιο δημοφιλεις κ αμεσα
αναγνωρισημες φυλες σκυλου.Οι κονταρομαχιες για το
ποιο ειναι το σωστο μορφολοφικα προτυπο στην πλειονοτητα του κοσμου δεν προκυπτουν απο γνωση αλλα απο μια καθαρα αισθητικη αντιληψη ως το πως βλεπουν τον σκυλο και πως θα φαινοταν περισσοτερο ''τουμπανο''. Θα φερω παραδειγμα ροτβαιλερ με υπερβολικα ανοιχτους θωρακες.Δεν εχω ακουσει να παραπονιεται κανεις γι αυτο, γιατι δειχνει ΄΄ματσο΄΄ ο σκυλος, ασχετα αν υποφερουν οι αγκωνες του, σε αντιθεση με το που δουν ''χαμηλωμενο'' γ.π γινεται ο χαμος.Η γωνιωση που υπηρχε μεσα στην γονιδιακη δεξαμενη και που παρατηρησαν εμπειρικα τοτε τα προτερηματα της, θα μπορουσε ισως να ειχε εξελιχθει και απο μονη της.Αλλωστε ολοι οι οργανισμοι εξελισονται ειναι νομος της φυσης.Βεβαια αυτη η εξελιξη μεσα απο διαδικασια φυσικης προσαρμογης σαφως θα ηταν καλυτερη κ πιο χρονοβορα, ισως και αρκετα διαφορετικη.Απο την στιγμη ομως που ο ανθρωπος εχει αναλαβει την διαχειρηση των διαφορων φυλων αυτοματα η συγκριση με τον πρωτο σκυλο της εκαστοτε φυλης ειναι εν μερη ακυρη καθως ο σκυλος σταματαει πλεων να εξελισεται και να προσαρμοζεται μονος του απο την επιδραση του φυσικου περιβαλοντος οπου θα ζουσε αλλα πλεων επηρεαζεται κατα κυριο λογο απο τις ανθρωπινες αναγκες χρηστικοτητας.Ειναι τελικα η γωνιωση σωστη?Απο την στιγμη που η επιστημονικη μας γνωση αντικατεστησε την φυσικη επιλογη δεν νομιζω οτι θα υπαρξει ποτε συμφωνια.Ηδη εχουμε τον εργασιακο κ τον εκθεσιακο γ.π.Ο μονος που θα μπορουσε να απαντηση στο ερωτημα ειναι ο ιδιος ο σκυλος αν του διναμε την ευκαιρια να ζησει ελευθερος και μακρυα απο τους ανθρώπους.
                                                                                             
                                                                                                                  Νεκτάριος Καρπούζης
                                                                                              

ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΕΚΤΡΟΦΕΑ

 Οι περισσότεροι φίλοι  ,ειδικά οι πιο νεαροί σε ηλικία,προσπαθούν να βρούν ένα κουτάβι που θα είναι φτηνό και σε πρώτη φάση θα τους αρέσει οπτικά...Λογικό...Δεν γνωρίζουνε τίποτα που να έχει σχέση με pedigree,με μορφολογία,με επιλεκτική εκτροφή,με σωστή εκτροφή Γ.Π ...Ένα βιβλιάριο εμβολίων είναι αρκετό και κάποιοι μάλιστα πληρώνουν αρκετά ακριβά σκυλιά που συνοδεύονται μόνο με αυτό...Οι περισσότεροι κάνουν βιαστικά την επιλογή τους και καταλήγουν με ένα σκυλί που έχει τα αυτιά σηκωμένα και μοιάζει με Γ.Π ,του δίνουν όλη την αγάπη τους και όσο αρχίζουν να μαθαίνουν περισσότερα πράγματα για την ράτσα βλέπουν ότι ο σκύλος τους μοιάζει με Γ.Π και τελικά κάποιοι αποφασίζουν να το αφήσουν κάπου στο δρόμο αφού σαν εικόνα δεν τους ικανοποιεί πια...Δεν κατηγορώ κανέναν από τους φίλους επειδή ξέρω πως έχουν άγνοια όπως είχα και γω κάποτε !!!Βλέπω φώτο από το πρώτο μου Γ.Π που αγόρασα από έναν ιδιώτη πριν 11 χρόνια περίπου και λέω ''αν είναι δυνατόν να είχα εγώ τέτοιο σκυλί''...Πριν 7 χρόνια εμπιστεύτηκα έναν ''φίλο '' κτηνίατρο να μου φέρει σκυλιά από την Ουγγαρία και ακόμα τρέχω να βρω άκρη με τα πλαστά pedigree...Πριν 4 χρόνια γνώρισα έναν άλλο κτηνίατρο,αποκτήσαμε φοβερή φιλική σχέση , μου είπε θα φέρουμε τα καλύτερα από Σερβία με σούπερ pedigree αυτή την φορά ...Δυστυχώς  και τα 2  παρουσιάσανε προβλήματα υγείας.Δε λέω ,αυτές οι χώρες έχουν πολύ καλά σκυλιά αλλά πρέπει να πας μόνος σου να τα δεις και να τα φέρεις και όχι να σου τα φέρει κάποιος ξένος...Στο μεταξύ έχω μπει εδώ μέσα στην ομάδα πριν 4 χρόνια περίπου και αρχίζω και μαθαίνω πολλές λεπτομέρειες που αφορούν τη ράτσα...Γνωρίζω κόσμο που ζει για την ράτσα ,που με βοηθάει με τους διαλόγους που κάνουμε,άτομα που εκτιμάω πάρα πολύ,άτομα που τα σέβομαι και με σέβονται πια!!!Και τελικά καταλήγω να κάνω αγορά κουταβιού από ελληνικό εκτροφείο και το σκυλί να είναι ανώτερο των προσδοκιών μου...Έχουμε πολύ καλά και πολύ αξιόλογα σκυλιά φίλοι μου στην Ελλάδα και έχουμε και εκτροφείς με μεράκι που τους αρέσει αυτό που κάνουν...
    Υ.Γ 1...Να ακούτε κάποιους εδώ μέσα στην ομάδα που έχουν πάθει ζημιές και θέλουν να σας βοηθήσουν να τις αποφύγετε εσείς και μην βιάζεστε να τους κατακρίνετε ...
   Υ.Γ 2...Μπορει να μην γράφω ακριβώς με ποια κριτήρια επιλέγουμε εκτροφέα,ωστόσο η προσωπικές μου εμπειρίες ίσως σας λένε τι να αποφύγετε σίγουρα!!!
   Υ.Γ 3...Δεν είμαι  εκτροφέας,είμαι μεγάλος λάτρης της ράτσας !!!
                                                   
     φίλος ομάδας  !

Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Γέφυρα του Ουράνιου Τόξου !!!

Υπάρχει ένα μέρος στον Παράδεισο που λέγεται Γέφυρα του Ουράνιου Τόξου.
Οταν ένα ζώο, το οποίο έχει αγαπηθεί πολύ, πεθαίνει, αυτό το ζώο πάει στη Γέφυρα του Ουράνιου Τόξου.
Εκεί υπάρχουν πεδιάδες και λόφοι όπου οι αγαπημένοι μας φίλοι μπορούν να τρέξουν και να παίξουν μαζί.
Εκεί υπάρχει άφθονο νερό, φαΐ και λιακάδα, και οι φίλοι μας νιώθουν ζεστασιά και άνεση.
Οσα ζώα ήταν γέρικα και άρρωστα, γίνονται ξανά νέα και υγιή. Οσα ήταν χτυπημένα ή ακρωτηριασμένα, γίνονται αρτημελή και δυνατά ξανά, ακριβώς όπως τα θυμόμαστε στα όνειρά μας από εκείνες τις περασμένες μέρες και εποχές.
Τα ζώα είναι ευτυχισμένα και ευχαριστημένα, μόνο ένα τους λείπει: το άτομο που ήταν σημαντικό για αυτά, και το οποίο έπρεπε να αφήσουν πίσω στη Γη.
Ολα τρέχουν και παίζουν μαζί, αλλά έρχεται και η μέρα που ένα από αυτά ξαφνικά σταματάει και κοιτάει τον ορίζοντα. Τα λαμπερά του μάτια κοιτούν επίμονα. Το σώμα του τρέμει. Αίφνης απομακρύνεται τρέχοντας από την παρέα, πετώντας πάνω από το γρασίδι, τα πόδια του τον παίρνουν πιο γρήγορα και πιο γρήγορα...

Σε έχει προσέξει, και όταν εσύ και ο αγαπημένος σου φίλος συναντηθείτε, τον αγκαλιάζεις χαρούμενος, δεν θα χωριστείτε ξανά. Τα ευτυχισμένα φιλιά γίνονται βροχή στο πρόσωπό σου, τα χέρια σου χαϊδεύουν το κεφάλι του, και ξανακοιτάζεις τα πιστά μάτια του φίλου σου, που τόσα χρόνια έχουν φύγει απ' τη ζωή σου αλλά ποτέ απ' την καρδιά σου.

Τότε περνάτε τη Γέφυρα και μένετε για πάντα μαζί.....


                                                                                                       Διάθεση 
                                                                                                 Μαρία Πανταζή 

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ !!

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ !!

Σήμερα έχασα την καλή μου Μπρέντα.
Η στεναχώρια για μένα δεν ξεκίνησε σήμερα που πέθανε ο σκύλος μου. Ξεκίνησε πριν 4 μήνες, όταν διαπιστώθηκε η ασθένειά της. Σήμερα που την έχασα, απλά έφτασε στο αποκορύφωμά της. Σήμερα για τελευταία φορά χάιδεψα το άψυχο σώμα της και μετά την έθαψα.
Εγώ τη Μπρεντούλα μου τη φρόντισα όσο μπορούσα. Την έτρεξα σε γιατρούς, σε νοσοκομείο ζώων, ξόδεψα όσα χρειάστηκε και γενικά της συμπαραστάθηκα μέχρι το τέλος. Μαζί παλέψαμε αυτούς τους μήνες, αλλά τελικά δεν τα καταφέραμε.
Χθες βράδυ προσπαθούσα πάνω από μια ώρα να της δώσω να πιει λίγο γάλα. Έβλεπα στα ματάκια της ότι έρχεται το τέλος και δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Μα τίποτα !! Ήταν οδυνηρό !!
Ξέρω πως λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει η απώλεια ενός ζώου που το έχεις σαν μέλος της οικογένειάς σου. Που είναι το "τετράποδο" παιδί σου. Ας μην υποτιμάμε λοιπόν τον πόνο που αισθάνεται κάποιος, επειδή απλά "ήταν ένας σκύλος".
Δεν μπορώ να περιγράψω πως νοιώθω. Ήταν το καλύτερο σκυλάκι !! Ήταν ο καλύτερος και ο πιό πιστός μου φίλος !! Ήταν για μένα πηγή συντροφικότητας, ασφάλειας, αγάπης χωρίς όρους, αφοσίωσης, χαράς, ...... !! Την αγάπησαν όσοι την γνώρισαν. Για την νοημοσύνη της, την αφοσίωσή της, τα παιχνίδια της, την καλοσύνη της, τα πάντα της !!
"Αν ξέρεις να χαμογελάς σημαίνει ότι ξέρεις τα πάντα" είχε πει ο Ίσβαν Βέρες. Και το σκυλάκι μου ήξερε να χαμογελάει. Όταν με έβλεπε χαμογέλαγαν τα μάτια της !! Γιατί ήξερε τα πάντα: "ΌΤΙ Η ΖΩΗ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ"
Καλό ταξίδι καλή μου!! Πάντα θα σε θυμάμαι !!
                                                                                                Θάνος Γκουβέτσος 

GREEK FANS

GREEK FANS